Вс. Апр 28th, 2024

Транспортний портал — Транспорт, перевезення, логістика

Все про транспорт, автомобілі та перевезення

Для чого потрібен піропатрон у авто

1 min read

Система безпеки покращується у кожній новій моделі сучасного автомобіля. У всіх якісних машинах дорожчого класу ремені безпеки забезпечені піропатроном. Цей пристрій запобігає різкому переміщенню людини вперед під час зіткнення і тим самим зменшує можливість травмування.

Принцип роботи

Встановлюється піропатрон як на передні, так і задні сидіння автомобілів. Такі піропатрони для сидіння можна купити за посиланням https://airbag-shop.com.ua/ua/katalog/piropatrony-v-sudinni

Якщо необхідно купити піропатрони ременів безпеки, слід пам’ятати, що вони не беруть участь у процесі змотування ременів, за це відповідає інерційна котушка, хоча багато користувачів плутають ці комплектуючі.

Крім натягувача в багатьох автомобілях є і спеціальний обмежувач для ременів, що розглядаються, щоб уникнути підвищеного навантаження на грудну клітку людини при ударі.

Головний елемент захисту

Але основним елементом, що забезпечує безпеку як водія, так і пасажира, є подушка безпеки, якою забезпечені всі сучасні автомобілі. Залежно від класу та комплектації автомобіля кількість таких конструкцій у салоні від 1 до 7. Напиклад подушки безпеки ніг піропатрони на які ви можете купити за посиланням https://airbag-shop.com.ua/ua/katalog/piropatrony-dlya-podyshek-bezopasnostey-nig-kolin

Спрацьовування модуля відбувається за рахунок передачі сигналу при ударі з датчиків на спеціальний блок, а звідти виконує пристрій, що запускає піропатрон. Піропатрон детонує та підвищує тиск і тепло, потім згоряє натрієва кислота та утворюється газ за рахунок якого і спрацьовує подушка. Процес описаний як тривалий, але насправді все відбувається менше, ніж за 30 мілісекунд. Форму модуль зберігає після розкриття протягом 10 секунд, потім починає здуватися. Після розкриття весь модуль слід замінити, оскільки він не підлягає ремонту.

Піропатрон в автомобілі: що це таке і навіщо

Піропатрони у конструкції пневматичних подушок та ременів з переднатягувачем потрібні для швидкого аварійного спрацьовування. Але навіть досить досвідчені автомобілісти часто не знають, як все це влаштовано та працює.

Що таке піропатрон

Вперше ці піротехнічні пристрої були використані для створення авіаційних катапульт. Піропатрон, що дистанційно підпалюється, активує заряд системи, що виштовхує крісло льотчика з літака, що зазнає лиха. Згодом піротехнічні патрони знайшли широке застосування в ракетобудуванні та інших областях, де застосовуються як виконавчі пристрої, засоби займання або джерел газів високого тиску.

Піропатрон є наповненою бездимним порохом циліндричною латунною гільзою, всередині якої знаходиться електричний детонатор — центральний контакт і дві нитки розжарювання, підключені до зовнішніх електродів. Для зручності кріплення нижня частина патрона має спеціальне потовщення – наполегливу «спідницю». Піротехнічні пристрої, які застосовуються в авто, можуть відрізнятися формою, але влаштовані приблизно однаково. Купити піропатрони стельові ви можете за посиланням https://airbag-shop.com.ua/ua/katalog/piropatrony-v-stely-avto

Піропатрони в автомобільних системах безпеки

У конструкції сучасних транспортних засобах піротехнічні патрони із зарядом пороху використовуються у трьох видах пристроїв:

У всіх перерахованих локаціях піропатрони наводяться в дію електронним блоком керування. Необхідна напруга подається на їх електроди в результаті аналізу сигналів, що надходять до ЕБУ з аварійних датчиків, приладів контролю за положенням автомобіля та датчиків пасажирських сидінь.

Наповнення газом подушок безпеки

Піропатрон, що спрацював, не здатний роздмухати пневматичну подушку до потрібного розміру. Він приводить у дію спеціальний пристрій – газогенератор, робочі камери якого заповнені пігулками натрієвої кислоти. Найбільш поширена конструкція газогенераторів включає два піропатрони і стільки ж основних і додаткових зарядів.

Якщо ЕБУ на підставі сигналів датчиків відносить зіткнення до середнього ступеня небезпеки, приводиться в дію один піропатрон. При цьому повітряний мішок наповнюється газом лише на 80%, що забезпечує м’який контакт подушки з тілом водія чи пасажира. У разі занадто сильного зіткнення, коли людині потрібна жорсткіша подушка, спрацьовують обидва піропатрони.

Ремені безпеки

Системи з попереднім натягом ременя на момент аварії здатні значно зменшити амплітуду можливого зміщення людини вперед. Роль піропатрона, що приводиться в дію електричним способом за сигналом ЕБУ, зводиться до додаткової ременя. Після вибуху трубчастого патрона гази, що розширюються, тиснуть на поршень. Останній, своєю чергою, пов’язані з котушкою інерційної системи через тросовий, рейковий, роторний чи кульковий механізм, і змушує її додатково намотувати він до 130 мм ременя.

Вимкнення акумулятора

Аварійний розмикач електричного кола дозволяє усунути загрозу короткого замикання та можливого загоряння машини. Пристрій, що відключає з піропатроном, зазвичай встановлюється безпосередньо на плюсовій клемі акумулятора і при аварії спрацьовує в момент подачі відповідної напруги блоку управління. Цей засіб безпеки особливо потрібний у легкових моделях авто, у яких штатне місце акумуляторної батареї знаходиться всередині салону або в багажнику.

Проблеми експлуатації

Будь-які пристрої з піропатроном розраховані на одноразове спрацювання. Слід враховувати, що при надто різкому гальмуванні або просто сильному ударі долонею по капоту, автомобільні датчики можуть помилково подати сигнал на активацію систем пасивної безпеки. Краще уникати подібних ситуацій.

Власники, що особисто експлуатують машину з моменту покупки, зазвичай знають її історію і можуть бути впевнені в справності та готовності до роботи всіх пристроїв з піропатронами. Інакше складається ситуація у разі купівлі автомобіля з рук.

Новий господар може мати враження, що якийсь із патронів уже був у роботі, але його не замінили. Самостійно перевірити придатність піропатрон досить складно. Спробувати виміряти його опір мультиметром небезпечно, адже навіть невелика напруга на щупах приладу може призвести до нагрівання спіралі детонатора та його вибуху. У професійних автосервісах для перевірки цих пристроїв використовують спеціальні дилерські сканери.

Призначення та принцип роботи натягувача та обмежувача ременя безпеки
Використання ременя безпеки є обов’язковим для кожного водія та його пасажирів. Щоб зробити конструкцію ременя більш ефективною та зручною, розробниками були створені такі пристрої, як переднатягувач та обмежувач. Кожне виконує свою функцію, але мета їх застосування одна — забезпечення максимальної безпеки кожної людини, що знаходиться в салоні автомобіля, що рухається.

Натягувач ременя

Натягувач (або переднатягувач) ременя безпеки забезпечує надійну фіксацію тіла людини на сидінні, а у разі аварії запобігаючи переміщенню водія або пасажира вперед щодо руху автомобіля. Такий ефект досягається завдяки змотування та міцнішому затягуванню ременя безпеки.

Багато автомобілістів плутають переднатягувач із звичайною інерційною котушкою, яка також входить у конструкцію ременів безпеки. Проте натягувач має власну схему дії.

Завдяки спрацюванню переднатягувача, максимальне переміщення тіла людини при ударі становить 1 см. Швидкість спрацьовування пристрою становить 5 мс (у деяких пристроях цей показник може досягати 12 мс).

Встановлюється такий механізм як передні, так і задні сидіння. Найчастіше пристрій входить у комплектацію дорожчих машин. Однак іноді переднатягувач можна побачити і в максимальних комплектаціях автомобілів економ-класу.

Принцип роботи

Схема роботи переднатягувача досить проста. Принцип дії ґрунтується на наступній послідовності:

За такої схеми роботи грудна клітина людини піддається високим навантаженням: тіло за інерцією ще продовжує рухатися вперед, тоді як ремінь вже прагне максимально сильно притиснути його до сидіння. Щоб послабити вплив міцної стрічки ременя, конструктори почали оснащувати автомобілі обмежувачами ременів безпеки.

Обмежувачі ременя

Під час аварії неминуче виникають сильні навантаження, які діють не тільки на автомобіль, а й на людей, які перебувають у ньому. Для того щоб зменшити навантаження, що виникає, використовуються обмежувачі зусилля натягу ременя безпеки.

При ударі пристрій відпускає стрічку ременя, забезпечуючи найбільш плавний контакт з подушкою безпеки, що відкрилася. Таким чином, спочатку натягувачі максимально міцно фіксують людину на сидіння, а потім обмежувач зусилля трохи послаблює стрічку настільки, щоб знизити навантаження на кістки і внутрішні органи людини.

Види пристроїв

Найбільш зручним та технічно простим способом обмеження зусилля натягу є петлеподібно прошитий ремінь безпеки. Надзвичайно високі навантаження розривають шви, завдяки чому довжина ременя збільшується. Але надійність утримання водія чи пасажирів у своїй зберігається.

Також у автомобілях може застосовуватися торсіонний обмежувач. У котушці ременя безпеки встановлюється торсіонний вал. Залежно від чинного навантаження, він може скручуватися на більший або менший кут, запобігаючи піковим впливам.

Навіть незначні на перший погляд пристрої можуть збільшити безпеку людей в автомобілі та пом’якшити травми, отримані під час аварії. Одночасна дія переднатягувача та обмежувача в екстреній ситуації допомагає міцно фіксувати людину на сидінні, але при цьому зайво не здавлювати її грудну клітину ременем.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *