Пн. Июн 24th, 2024

Транспортний портал — Транспорт, перевезення, логістика

Все про транспорт, автомобілі та перевезення

У яких випадках варто викликати евакуатор

1 min read

І як це краще зробити

Автомобіль може опинитися на евакуаторі у двох випадках – примусово або волею власника.

Примусово — якщо його евакуюють за порушення правил дорожнього руху або хочуть таким чином викрасти. З волі власника — якщо автомобіль не на ходу або на ньому з  якихось причин не можна пересуватися дорогами загального користування. Машина може зламатися, потрапити у ДТП або пошкодити колесо у великій ямі: приводи для виклику евакуатора можуть бути різними.

З цієї статті ви дізнаєтесь, у яких випадках краще викликати евакуатор, а не їхати далі самостійно, і як краще та безпечніше це зробити. Ми рекомендуємо викликати евакуатор тут https://evakuator-service.com.ua/evakuator-goloseevo

Коли потрібний евакуатор

Машина зламана та не може їхати. Приводом для припинення поїздки та перетворення автомобіля на нерухомість може бути навіть дрібна несправність. Може вийти з ладу генератор, обірватися приводний ремінь водяного насоса — помпи. Може вийти з ладу котушка запалення або один із датчиків двигуна.

Якщо ви помітили, що під час поїздки на панелі приладів спалахнула одна або кілька контрольних ламп і ви не розумієте, що вони означають, зупиніться. Вивчіть інструкцію та з’ясуйте їх значення. За відсутності паперової версії мануалу – подивіться в інтернеті або зателефонуйте до автосервісу.

Дійте так само , якщо при русі або роботі двигуна ви чуєте нові незвичні звуки: брязкіт, стукіт, скрегіт. Загляньте під автомобіль: якщо з нього витікає якась рідина і на вигляд її багато, не варто рухатись на автомобілі.

Автомобіліст із досвідом зможе досить точно визначити джерело проблеми та оцінити ризики від можливого продовження поїздки. Новачку ж краще перестрахуватися на евакуатор у межах міста можуть уберегти від ремонту на кілька десятків і навіть сотень тисяч. Наприклад, якщо двигун перегріється.

Машина постраждала у ДТП. ПДР забороняє експлуатувати автомобіль з розбитим бампером чи фарою. За це можуть виписати штраф .

Зазвичай інспектори не чіпляються до цього, особливо якщо показати документи про ДТП та не їздити на машині з пошкодженнями довго.

Якщо аварія не сильна і постраждали лише навісні деталі кузова, евакуатор не обов’язковий. Але якщо є сумніви у стані ходової частини автомобіля, підвіски чи гальмівної системи, то своїм ходом їхати небезпечно. Зім’яті кузовні елементи можуть заважати обертанню коліс, а подушка безпеки, що спрацювала, не дасть нормально керувати автомобілем — це теж вагомий привід викликати евакуатор.

Спустило колесо. Не всі автомобілі комплектуються запасним колесом. І не кожний водій зможе встановити його без сторонньої допомоги. Якщо ви помітили, що одне з коліс спущено і поставити запасне немає можливості варто викликати евакуатор. Після поїздки на проколотій шині її майже завжди доводиться міняти. Купівля нової покришки буде явно дорожчою за поїздку до шиномонтажу на евакуаторі. А головне, на евакуаторі безпечніше.

Виробник не рекомендує чи забороняє буксирувати автомобіль. Іноді автомобіль можна відбуксувати. Тут будемо короткими. Не варто буксирувати автомобіль з автоматичною коробкою передач, у крайньому випадку обмежтеся буксируванням не більше ніж на 50 км. Не можна буксирувати автомобілі з варіатором та електромобілі, для них лише евакуатор.

Які евакуатори бувають

Зі статичною платформою та трапами. Найпростіший вид евакуаторів: легка вантажівка з нерухомою платформою та висувними трапами. Якщо машина не може заїхати на платформу сама, її затягують лебідкою.

Такий евакуатор має недоліки: йому потрібно найбільше місця для навантаження автомобіля. Автомобіль, який сильно постраждав у ДТП, доведеться затягувати волоком, лебідка з цим справляється не завжди. Але такий евакуатор найпростіший з погляду конструкції, а ще його послуги можуть коштувати дешевше.

Найпростіший вид евакуаторів ідеальний для машин без пошкоджень ходової та кузова. Якщо вони є, то навантаження може тривати тривалий час. Евакуатор на фото зроблено на базі старого Мерседес, у нього саморобна платформа. Це не найбезпечніший транспорт для вашого автомобіля

З рухомою платформою — досконаліший варіант евакуатора з платформою. Завдяки гідравлічному приводу платформу можна поставити прямо під колеса автомобіля.

Такі евакуатори зустрічаються найчастіше. Їм потрібно менше місця та часу для завантаження навіть сильно розбитої машини.

З маніпулятором:  Евакуатори цього типу дуже популярні у спеціальних служб у мегаполісах. Спеціальний кран-маніпулятор піднімає машину та ставить на платформу. Кузов при цьому не чіпають, під колеса машини заводять спеціальні гаки-скоби та піднімають за них.

Варіант із краном забезпечує найзручнішу евакуацію. Можна забрати машину навіть із щільного ряду інших машин. Але й ризикований: підйом автомобіля на висоту в два метри може закінчитися її падінням.

У комерційних служб евакуації така техніка трапляється рідко. Маніпулятор коштує дорого і потребує кваліфікованого обслуговування, а замовлень на таку евакуацію приватних осіб мало. Послуги таких евакуаторів коштують у півтора-два рази дорожче, ніж евакуатори з платформою.

Евакуатор із частковим навантаженням. Рідкісний варіант евакуаторів, у них є багато обмежень. При такому способі завантаження піднімають та фіксують лише передню вісь автомобіля. Задні колеса залишаються на дорозі. Евакуювати так можна далеко не кожен автомобіль. Можуть бути обмеження через повний привод або задній привод з автоматичною коробкою передач.

Такий евакуатор точно підходить для завантаження провідної осі автомобіля. Якщо немає впевненості, що для вашого автомобіля можлива така евакуація, не викликайте такий тягач. Але якщо машина зламалася у підземному чи багатоповерховому паркінгу, цей тип евакуаторів незамінний: інші просто ризикують не проїхати.

Деякі служби евакуації пропонують викликати два евакуатори, щоб дістати машину з паркінгу. Спочатку автомобіль занурять частково та витягнуть із будівлі на вулицю. Там перевантажать на евакуатор із платформою та відвезуть у сервіс. Це найдорожча процедура. Але інших варіантів може не бути.

Як викликати евакуатор

Автосервіси та їх евакуатори. Немає особливого сенсу підвозити до своєї оселі зламаний або пошкоджений в аварії автомобіль. Краще відразу викликати евакуатор до місця майбутнього ремонту, тож ви не заплатите за ще одне перевезення.

Зателефонуйте в автосервіс, де обслуговуєте машину: більшість сервісів мають дружній сервіс евакуації. Так послуга з перевезення машини буде як мінімум безпечніша, сервісу немає сенсу рекомендувати вам поганий евакуатор. Як максимум вам зроблять знижку або взагалі подарують евакуацію, якщо має бути дорогий ремонт.

Якщо ваша машина на гарантії, перевірте, чи немає у вас чинної програми допомоги на дорогах. Таку можуть подарувати разом із автомобілем преміальної марки або нав’язати разом із автокредитом. Іноді евакуатори можуть надіслати безкоштовно. Аналогічна опція може бути у полісі каско: в цьому випадку машину можуть відбуксувати на стоянку страхової компанії.

Великі диспетчерські служби та агрегатори. Найвідоміші сервіси допомоги на дорогах та виклику евакуаторів, які працюють по всій країні. У деяких регіонах є великі служби евакуаторів із великим парком своєї техніки. Вони можуть бути диспетчерами, які передають замовлення водіям-приватникам. Є суттєві переваги:

  1. Можна отримати звітні документи.
  2. Послуги можна сплатити карткою.
  3. Автомобіль під час транспортування може бути застрахований, але перед замовленням це краще уточнити окремо.

Невеликі фірми та самостійні водії евакуаторів рекламують себе на сайтах. Малоймовірно, що водій матиме термінал для оплати карткою. Зате можна почитати відгуки та оцінити адекватність сервісу.

Водії евакуаторів знають свою техніку та дбайливо ставляться до авто, які перевозять, але бувають і винятки. Присутні під час навантаження автомобіля, обговорюйте варіанти буксирування.

Якщо буксирувальний вух на вашому автомобілі вкручується в спеціальний отвір, знайдіть його заздалегідь, але не вкручуйте самостійно. Обговоріть з водієм, чи вона потрібна , або простіше зачепити лебідку за деталь підвіски.

У деяких автомобілів отвір для вуха закритий пластиковою накладкою, яку легко зламати. Так ви додасте до вартості евакуації.

Прослідкуйте, щоб водій евакуатора добре закріпив автомобіль на платформі. Навіть затягнуте ручне гальмо не гарантує, що машина втримається на майданчику евакуатора, особливо на поганій дорозі. Перевірте, чи колеса зафіксували спеціальними стропами. Зробіть фото та відео. Не соромтеся ставити запитання.

Приватні евакуатори На цьому ринку багато водіїв-приватників, які працюють на своєму евакуаторі. Вони рекламують себе на дошках оголошень та у дрібних диспетчерів. Якість їхньої роботи та стан їхньої техніки ніхто не контролює.

Такий евакуатор може надіслати і відома фірма, якщо вся власна техніка зайнята. Але у разі проблем претензії можна буде висунути фірмі, а не приватнику.

Як все зробити правильно

Оформлення документів. Цим нехтують здебільшого. Але просто вантажити автомобіль та віддавати документи — великий ризик: якщо машину зашкодять під час транспортування, пред’явити претензії буде складно.

Якщо водій планує їхати разом з автомобілем, то перед початком навантаження він повинен пред’явити водію евакуатора документи: паспорт або в крайньому випадку посвідчення водія, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу  і довіреність, якщо водій не власник і не вписаний в техпаспорт.

У свою чергу, у водія евакуатора варто перевірити ті ж документи, а також поліс страхування. Машини нерідко викрадають, а починається все як звичайне навантаження на евакуатор. Співробітники поліції це знають та регулярно зупиняють евакуатори, щоб перевірити всі документи: і на евакуатор, і на автомобіль, який закріплений на його майданчику.

Якщо з документами евакуатора будуть проблеми, то господар автомобіля та сам автомобіль стають заручниками цієї ситуації. Існує ризик втратити час і не встигнути в сервіс до закриття.

Якщо водій чи власник автомобіля не планує поїздку разом із евакуатором, то треба написати водієві довіреність. Навіть наявність у нього документів (СТС, ПТС) не наділяє його правом розпоряджатися автомобілем, зокрема перевозити його.

Також необхідно оформити акт приймання-передачі авто. Цього майже ніхто не робить, тому краще заздалегідь уточнити можливість оформити всі папери при замовленні евакуатора.

Перевезення пасажирів. Евакуатори погано пристосовані для перевезення людей. ПДР забороняють перевозити людей в автомобілі, зануреному на евакуатор.

Зазвичай у кабіні є одне місце для пасажира. У деяких евакуаторах таких місць буде два. На комфорт краще не розраховувати: рідкісні евакуатори містять у чистоті, на них не завжди є кондиціонер. Якщо в машині до поломки було дві і більше людей, краще відразу викликати таксі.

Запам’ятати

  1. Якщо сумніваєтеся у стані свого автомобіля та в тому, що можна буде безпечно продовжити рух – викликайте евакуатор. Не виключено, що ви переплатите, але вбережете свій автомобіль від ремонту на десятки або навіть сотні тисяч рублів. І точно не потрапите у ДТП через несправну машину.
  2. Будьте уважні до документів, не нехтуйте цим. Заздалегідь уточніть усі нюанси перевезення, ціну та пакет документів, з якими водій евакуатора має право надавати послуги евакуації. Якщо оператор по телефону каже, що документів не буде, краще пошукати інший евакуатор.
  3. Не намагайтеся вмовити водія евакуатора на поїздку в автомобілі, який евакуювали. Це і є незаконно, і небезпечно. Якщо обставини цього вимагають — їдьте в кабіні евакуатора. Якщо в зоні розвантаження автомобіля потрібна ваша присутність — їдьте туди на таксі.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *