На ЗАЗі розповіли, коли зможуть відновити повномасштабне виробництво легкових авто
1 min readЗапуск повномасштабного виробництва легкових автомобілів на ЗАЗ залежить від внутрішнього ринку продажів нових авто.
Про те, за яких умов Запорізький автомобільний завод знову запустить повноцінне і масове виробництво легкових авто, розповіла днями журналістам голова правління ЗАТ ЗАЗ Микола Євдокименко, повідомляє Акцент.
За словами керівника підприємства, основна проблема полягає в ємності внутрішнього ринку продажів авто в Україні, а також платоспроможності населення.
«Потрібен ринок автомобілів і платоспроможність населення. За 7 місяців цього року ринок продажів нових автомобілів виріс на 30%. Їм ми цьому дуже раді. Якби ще на 30% зросла платоспроможність населення – було б все добре. Повномасштабне виробництво легкових авто в Україні можливо, коли ринок продажів нових автомобілів буде 200-250 тисяч на рік. У цьому році він буде 100 тисяч. нам треба зробити так, що ми, українці, до цього часу були готові. А ми на ЗАЗі робимо все, щоб і легкові автомобілі вироблялися і автобуси, і іншу спеціальну техніку», – розповів Євдокименко.
Також голова правління ЗАЗ наголосив на важливості захисту вітчизняного виробника з боку центральних органів влади і навів приклади, наскільки ефективно діють в сусідніх країнах вільні економічні зони, де виробляють автомобілі. Це дозволяє конкурувати і здешевлювати кінцевий продукт.
На запитання кореспондента Акценту, чому практично всі легкові авто, які збираються на ЗАЗі, в салонах коштують дорожче, ніж їх аналоги, наприклад в Російській Федерації, Євдокименко дав таку відповідь:
«Якщо є різниця в ціні, то це за рахунок податкового навантаження. Основна частина собівартості легкового автомобіля – це матеріальні витрати – від 70 до 80%. Ціни на світових ринках на комплектуючі приблизно також однакові. Тобто великих коливань немає. Все залежить від того, як держава «навантажує» виробника податками. Наприклад, виробники авто в Україні отримали за останній час 5-6 додаткових податків, і за рахунок цього виходить різниця. І звичайно ж, в яких умовах виробляються авто. Що стосується Росії. Рено купила Автоваз. І приблизно 400 га поруч з Автоваз зробили вільну економічну зону для виробників комплектуючих. Звільнили їх на велику кількість років, по-моєму на 10, від усіх податків. Така ж історія на заводі в Калузі, де виробляють. Пежо-Сітроен. А ми працюємо на повному оподаткування, це 35%. Тому наші погляди спрямовані до Верховної Ради. Зробіть нам однакові умови».