Що потрібно знати про компенсацію за затримку авіарейсу
1 min readАвіаперевізники зловживають тим, що пасажири не знають своїх прав.
Більш ніж половина авіапасажирів у разі затримки їх рейсів не вірять в отримання компенсацій від «провинилися» перевізників. А більше чверті потрапили в таку біду мандрівників взагалі відмовляються від подачі претензій. Оскільки вважають, що авіакомпанії просто проігнорують їх звернення. Про це свідчать дані дослідження компанії AirHelp, в якому взяли участь понад 10 тис. Опитаних з Європи, Північної й Південної Америки.
Виявилося, що близько 70% європейських мандрівників переконані, що авіакомпанії під різними приводами відхиляють не менше 40% їх правомірних вимог на отримання компенсацій. У випадках, якщо ж авіаперевізник відмовляв у задоволенні звернень, то приблизно 64% мандрівників припиняли відстоювати свої права.
Європа нам допоможе
Регламент Європейського союзу No261 містить чіткі вказівки у випадках, якщо затримка вильоту становить понад три години або ж в разі відмови в посадці на рейс. У документі сказано, що у пасажирів є право на отримання фінансової компенсації. Її розмір — до 600 євро на одну людину.
Ці правила набирають чинності тоді, якщо обставини, що призвели до скасування, затримки або відмови в посадці, були підконтрольні авіакомпанії. Водночас не дивлячись на ясне і чітке європейське законодавство 70% авіапасажирів ніколи не отримували ні від однієї авіакомпанії відомостей про свої права.
Нелегка нельотна боротьба
Авіакомпанії дуже не люблять визнавати свою неправоту, а тим більше втрачати гроші, прийшли до висновку дослідники з AirHelp. Пасажири часто стикалися з недобросовісним розглядом претензій з боку перевізників. Згідно із зібраними експертами даними, авіакомпанії в середньому відхиляють 58% претензій «з некоректних причин». Тобто навіть якщо клієнти обізнані про свої права, їм все одно доводиться боротися за законну компенсацію.
В ході опитування проявився ще один «фінт вухами», до якого вдаються авіакомпанії. Наприклад, пасажири направили вимоги про отримання фінансової компенсації. Однак авіаперевізники 29% мандрівникам пропонували ваучери.
Майже 20% пасажирів, які зіштовхнулися з проблемами з вини компаній і мали право на отримання компенсації, погодилися на часткове відшкодування збитків. Наприклад, на ваучери. Вони через незнання вирішили, що харчування і проживання, надаються перевізником в разі затримки або скасування рейсу — це єдина компенсація, яка їм належить.
Значний відсоток пасажирів не знали, що погодитися прийняти ваучер або гроші від авіакомпанії — не завжди найкраще рішення. Цей вихід з положення може здаватися простішим. Але ваучери часто мають обмежений термін використання. Або умови, які роблять їх менш цінною формою компенсації, ніж повноцінне відшкодування збитку на законних підставах.
В Україні — своя специфіка
Голова Всеукраїнської Асоціації туроператорів Ігор Голубаха в коментарі UBR.ua розповів, що в нашій країні авіапасажири знають про свої права. Особливо — молодь, зазначив він.
За його словами, коли українські мандрівники потрапляють в подібні неприємні ситуації, то вони висувають законні вимоги авіакомпаніям про компенсацію. Він підкреслив, що затримки рейсів траплялися не тільки у вітчизняних, а й у зарубіжних перевізників, що працюють на ринку України.
Директор мережі турагентств «Поїхали з нами» Олег Кулик зазначив, що розраховувати на компенсацію за затримки авіарейсів можна не завжди. Дійсно, європейські авіаперевізники діють за правилами, як на території свого ринку, так і в Україні. А ось на вітчизняні авіакомпанії, особливо чартерні, — такі правила вже не поширюються.
У нашій країні вже були прецеденти судових розглядів, предметом яких ставали фінансові компенсації за затримки авіарейсів