Ср. Июн 19th, 2024

Транспортний портал — Транспорт, перевезення, логістика

Все про транспорт, автомобілі та перевезення

Чи варто купувати шини б/у?

1 min read

Чи варто купувати зимову гуму б/у або краще трохи підкопити і купити абсолютно нову? У цьому матеріалі ми пропонуємо поговорити на тему купівлі вживаної гуми яку можна знайти на сайті shyna.kiev.ua.

Нова гума – у пріоритеті

Нові покришки в будь-якому випадку будуть кращими за вживані, особливо коли йдеться про продукцію брендів зі світовим ім’ям. Популярні виробники щороку випускають нову інноваційну гуму з покращеним складом суміші. Також змінам піддаються бічна підтримка та форма протектора та шипів.

Та й загалом нова гума – це і є нова. У неї немає жодних потертостей, проколів, шишок та порізів. Мінус лише один – висока ціна. Та й рідкісний розмір знайти проблематично.

Чому у продажу є старі покришки

Розберемо основні причини, з яких автовласники позбавляються ненових зимових покришок:

  1. Таке може статися під час продажу машини. Якщо, наприклад, покупець хоче збити ціну і цурається покупки зимової гуми, продавець може виставити їх у продаж. Коли йдеться про практично нову машину, яка акуратно експлуатувалася протягом кількох років, покупка такої гуми стане непоганим варіантом.
  2. Буває й таке, що після серйозної ДТП машина вже не підлягає відновленню. Тоді вона розпродається на запчастини. Під гарячу руку потрапляє і зимова гума. Причому в цьому випадку вона може бути новою.
  3. Якщо автовласник вирішив поставити диски більшого розміру, старі шини вже можуть не підійти. Оптимальний варіант – комусь їх продати.
  4. Продажами покришок часто займаються шиномонтажні майстерні. Вони скуповують гуму у водіїв дешево та перепродують.
  5. Якщо гума була привезена з-за кордону, її також часто перепродують.

Окремий випадок – коли автовласник розуміє, що одна шина пошкоджена, наприклад, має бічний поріз чи шишку. Тоді він може виставити оголошення та чесно попередити про це покупця. І такий товар цілком може знайтися клієнт.

Підводні камені

Але іноді гума від хорошого бренду може бути кращою, ніж та ж нова китайська. Однак, при покупці потрібно буде дуже уважним. Ось 6 пунктів, які допоможуть зрозуміти, чи варто вкладатись у зимові покришки:

1. Строк служби

Експерти рекомендують набувати гуми, вік якої не перевищує п’яти років. Купівля старішої гуми погана тим, що покришки при неправильному зберіганні стають непридатними, наприклад, якщо лежать на свіжому повітрі або на сонці. І навіть якщо гума ніколи не встановлювалася на автомобіль.

Крім того, самі виробники заявляють, що після трьох років у складі гуми відбуваються зміни. Вони погіршують вихідні показники. Однак не варто відразу відмітати гуму старшу за п’ять років. Якщо вона правильно зберігалася, а пробіг на автомобілі невеликий, такий варіант цілком можна розглянути до покупки.

2. Шипи

Цей критерій більш-менш зрозумілий. Чим більше на гумі цілих не зламаних шипів, тим краще буде зчеплення з дорогою, покритою льодом. Якщо ж втрачено/зламано більше 50% шипів, то гальмівний шлях збільшується до двох разів. При втраті понад 60% шпильок експлуатація гуми стає небезпечною.

3. Висота протектора

Чим менша висота протектора, тим шипам складніше утримуватися на поверхні. У найгіршому випадку вони можуть просто випасти. Коли йдеться про фрикційну покришку, то висота протектора є чи не основним параметром – ним вона зачіпляється за дорогу. Якщо протектор зношений, те й зчеплення мінімальне.

У нової зимової гуми висота протектора становить близько 10 мм. Якщо у покришок висота становить близько 8 міліметрів, то її можна розглянути до покупки.

4. Зберігання та вікові тріщини

Є ще один аспект. Навіть якщо покришки не дуже старі, а корд уже пішов дрібними тріщинами, їх не варто купувати. За цією ознакою можна зробити висновок, що гума зберігалася неправильно, вона втратила свої властивості і почала руйнуватися.

Через дрібні тріщини проходить волога, сіль та бруд, що прискорюють руйнування. Немає гарантії, що на високій швидкості такі шини не прорве.

5. Дефекти: шишки та порізи

В наявності дефектів немає нічого хорошого. Це свідчить про те, що силова структура корду порушилася – він будь-якої миті може луснути. Оскільки такі дефекти не замаскуєш, продавцям доводиться відверто про це говорити.

6. Країна виробництва

Перевірені покришки виготовляються в Європі, Японії та Кореї. Однак знайти зарубіжну продукцію не так просто. Дедалі більше заводів переносять виробництва у Росію.

У нашій країні теж є безліч виробників шин, і багато хто ставиться до них із недовірою. Загалом вітчизняну гуму можна назвати непоганою. Використані варіанти можна розглядати, якщо вони використовувалися не більше трьох сезонів.

А ось китайські покришки купувати точно не варто. Ризик нарватися на неякісну партію дуже великий. Така гума завдає складнощів при балансуванні, швидко зношується і обзаводиться шишками. Більше того, склад суміші найчастіше не можна назвати якісним – у цьому плані європейські виробники є лідерами. З цих причин китайська гума коштує в рази дешевше. Якщо ваш бюджет жорстко обмежений та крім китайських варіантів на ринку нічого немає, беріть такі колеса з обережністю та експлуатуйте гранично дбайливо.

Найголовніше

Уживану гуму брати можна. Особливо якщо її продає відомий магазин.

Гума з рук стане вигідною покупкою, якщо вона пройшла невелику кількість кілометрів, використовувалася не більше трьох сезонів і правильно зберігалася, що підтверджує її відмінний стан.

Краще набувати гуми іменитих брендів.

Завдяки купівлі уживаної гуми в хорошому стані можна заощадити до 50%.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *