Як правильно підібрати шини для автомобіля
1 min readЗ тим як правильно підібрати диски для автомобіля, ми вже розібралися. Тепер наше завдання – підібрати шини. Маркувань на боковині шин, мабуть, не менше, ніж параметрів у диска, але загалом підібрати шину дещо простіше. З’ясуємо, що означають цифри на кшталт «185/70 R14 88H», і як з ними впоратися.
Магазин Євроколесо пропонує вам широкий вибір якісних та недорогих бу шин від відомих світових виробників. Ви можете вибрати шини та зробити замовлення як через сайт, так і у магазині за адресою м. Київ, вул. Саперно-слобідська, 8.
Що потрібно зробити перед тим як купити шини, наприклад купити шини б/в? В першу чергу потрібно правильно підібрати шину для диска із зазначеними параметрами чи конкретного автомобіля.
Вибираючи шини, необхідно врахувати такі характеристики:
- сезонність;
- тип протектора;
- тип конструкції шини – камерна чи безкамерна;
- тип конструкції корду;
- монтажний (або посадковий) діаметр;
- ширина шини;
- висота профілю;
- індекс навантаження;
- індекс швидкості.
Як і у випадку з вибором дисків, обмовимося відразу: якщо на цьому етапі вам розхотілося розбиратися в цифрах та індексах, ви можете просто скористатися шинним калькулятором будь-якого великого інтернет-магазину або онлайн-сервісу, де можна буде вмить підібрати шини, вказавши модель вашого автомобіля або характеристики наявних дисків.
Однак якщо ви продовжуєте читати, то вам уже зараз стало зрозуміло, що насправді вищенаведений список параметрів швидко скорочується до двох-трьох пунктів, оскільки більшість із них – очевидні чи суб’єктивні характеристики. Ходімо по порядку.
Сезонність – очевидний параметр: на момент вибору гуми ви чудово розумієте, зимові чи літні шини вам потрібні. Питання вибору так званої «всесезонної» гуми та її застосування в умовах цілорічної експлуатації – тема для окремої розмови, так само, як і вибір грязьової чи «універсальної». Тут варто сказати, що зимові шини повинні мати маркування значком «сніжинки» або літерами «M+S» або «MS». В інтернет магазині Євроколесо є літня та зимова резина бу вісокої якості на будь який смак.
Загалом протектор за будовою малюнка буває симетричним чи асиметричним, і навіть спрямованим чи ненаправленным. Симетричний ненаправлений протектор – найпростіший базовий тип малюнка: такі шини найпоширеніші та недорогі. Спрямованість протектора передусім підвищує його здатність до ефективного водовідведення з контактної плями – це знижує ризик аквапланування. Ну а асиметричний малюнок протектора покликаний поєднувати у собі гарне водовідведення та курсову стійкість. Питання вибору малюнка проектора теж заслуговує на окрему розмову.
За своєю конструкцією шини бувають призначені для використання з камерою або без неї. Однак у сучасних умовах питання вибору конструкції шини практично зумовлено: практично всі сучасні легкові шини – безкамерні. Маркуються такі шини написом » Tubeless » (що означає «безкамерна») або » TL «.
Тип конструкції корда — силової частини шини, її «скелета» — теж характеристика, що не вимагає великої уваги при виборі сучасних шин: практично всі вони сьогодні — радіальні. Цей факт позначається тією самою літерою « R » у маркуванні шини: наприклад, позначка «185/70 R 14 88 H » означає, що це радіальна шина з посадковим діаметром 14 дюймів, а не «радіусом» 14 дюймів, як часто помилково говорять і рахують.
Це теж простий параметр, якщо у вас вже є диски, для яких ви вибираєте шини: діаметр шини посадковий обов’язково повинен збігатися з діаметром диска. Якщо ж ви вибираєте диски разом із шинами, потрібно уточнити у посібнику з експлуатації, диски якого діаметру допустимі для використання на вашій моделі, і вже потім підібрати до них шини того самого розміру.
Ширина шини – перший цифровий індекс, що відображається у маркуванні шини. Вказується він у міліметрах: шина 185/70 R 14 має ширину 185 міліметрів. Це, мабуть, перший параметр нашого списку, який може змінюватись при виборі шини для певного диска або автомобіля.
Справа тут у тому, що диск також може мати різну ширину, а шина має сидіти на диску правильно. Занадто вузька шина сидітиме на диску «будиночком», що неприпустимо через високий ризик мимовільного розбортування, а занадто широка — «грибом», що також неприпустимо. Окремі напрямки тюнінгу на кшталт stance вважають посадку «будиночком» красивою і виносять її в окремий стильовий елемент, проте з погляду цивільної експлуатації вона не виправдана та неправильна.
Кожна модель автомобіля має кілька варіантів діаметра диска та розмірності гуми, придатних для експлуатації. Всі ці варіанти, рекомендовані виробником, перераховуються в посібнику з експлуатації автомобіля: з цих даних варто вибирати. У свою чергу диск певної ширини має кілька допустимих варіантів шин. Тут вибір варто робити залежно від бажаних характеристик.
По-перше, ширша гума зазвичай забезпечує більшу пляму контакту з дорогою і, відповідно, краще зчеплення з поверхнею. По-друге, за умови однакового діаметра, шини більшої ширини мають менший профіль – про нього поговоримо трохи нижче. По-третє, шини більшої ширини мають велику масу, що злегка позначиться на динаміці автомобіля та витраті палива. Ну а по-четверте, зі зростанням ширини шин зростає їхня схильність до аквапланування. Крім того, шини різної ширини мають різну кінцеву вартість — як правило, за додаткові міліметри доведеться доплатити кілька додаткових сотень рублів. Таким чином, ширину шин потрібно вибирати з урахуванням допустимого виробником діапазону та бажаних характеристик.
Висота профілю, або серія — другий індекс, що відображається в маркуванні шини. Вказується він у відсотках від ширини шини: тобто це відношення висоти профілю до ширини у відсотках. Наприклад, шина 185/70 R 14 88 H має висоту профілю 70% від її ширини. Порахувати висоту в міліметрах нескладно: потрібно помножити ширину на профіль і поділити на 100 – для наших шин цей показник складає 129,5 мм.
Висота профілю впливає характеристики шини. По-перше, більш високий профіль забезпечує кращий комфорт та стійкість до пробої. Більш низькопрофільні шини, відповідно, краще передають профіль дороги на підвіску та кузов, а також схильні до пошкоджень при попаданні в дефекти дорожнього полотна. По-друге, нижчий профіль забезпечує кращу керованість, а вищий — навпаки, більшу «валкість» автомобіля. По-третє, як було зазначено вище, за умови однакового діаметра шини більшої ширини мають менший профіль – це потрібно враховувати під час виборів відповідно до бажаними характеристиками.
Індекс навантаження — параметр, що відображає максимально допустиме навантаження на шину під час її експлуатації. Позначається цифровим індексом, вказується після геометричних параметрів шини: наприклад, наша умовна шина 185/70 R 14 88 H має індекс навантаження 88. Розшифровку індексу можна подивитися в таблиці, що наводиться виробником шин — у нашому випадку індекс 88 означає допустиме навантаження 560 . При виборі покришок варто враховувати, що максимальна дозволена маса автомобіля, відповідно, не повинна перевищувати показник максимального навантаження, помножений на 4 — за кількістю шин на автомобілі.
Індекс швидкості – параметр, що відбиває максимально допустиму швидкість, коли він шина зберігає свої експлуатаційні характеристики. Це літерний індекс, розшифровку якого також потрібно уточнювати в таблиці, що наводиться виробником. Шини одного діаметра можуть мати різний індекс швидкості залежно від інших параметрів – ширини, профілю, складу гумової суміші та, відповідно, ціни. Якщо параметр максимально допустимої швидкості експлуатації важливий для вас, вам потрібно вибирати шини високої цінової категорії з кращими споживчими якостями.