6 порад щодо вибору б/у автомобіля по оголошенню
1 min readКупівля автомобіля справа клопітка. А коли мова заходить про покупку авто на вторинному ринку, то ще й небезпечне. Адже старий автомобіль це завжди «кіт в мішку». Всупереч опису і виду, можна «напоротися» і на технічно несправну машину, і на биту-перебиту, а часом і на «кримінальну». Однак значну частину варіантів можна відсіяти ще на етапі перегляду оголошень, потрібно тільки бути уважним.
1. Грамотно складайте запит пошуку
Для того щоб не витрачати час і сили, потрібно максимально точно визначитися з тим, що, власне, необхідно придбати і скільки на покупку грошей.
Розпорошуватися на безліч пропонованих «схожих» варіантів не варто. Якщо потрібен седан, значить, вибираєте тільки седан. Якщо потрібна механічна коробка, в умовах пошуку ставите «тільки МКП». В ідеалі, звичайно, до моменту складання запиту потрібно чітко уявляти, автомобіль якої марки і моделі передбачається до покупки. Потрібен Рено Логан, значить, дивимося Рено Логан, а не Clio Symbol, Sandero і Polo Sedan до купи. Майте на увазі, що навіть самий «чудовий» б у автомобіль зажадає після покупки якихось витрат.
Як не крути, а в перший місяць доведеться розщедритися як мінімум на будь-яку дрібницю на зразок нових двірників, пиляків, втулочек, гаєчок, нових шин, полірування, хімчистки, а можливо, і на щось серйозніше. Тому краще 10-15% від запланованої на покупку авто суми відкласти і не витрачати все до останньої копійки. Про всяк випадок, який, як показує практика, з уживаними авто відбувається регулярно.
2. Відкидайте найдешевші і найдорожчі варіанти
Вартість автомобіля сама абстрактна величина в оголошенні, оскільки людині завжди хочеться купити дешевше, а продати дорожче. Цінник в більшості випадків відображає не реальну вартість автомобіля, але бажання продавця. Тому варто визначити середню вартість із запропонованих варіантів і орієнтуватися на оголошення, діапазон яких відрізняється від неї в межах 20%. Надто дешеві пропозиції автомобіля з такими ж характеристиками викликають сильні підозри. А дорогі в більшості випадків демонструють невиправданість вимог.
3. Зіставляйте рік і пробіг
Пробіг автомобіля ще один дуже «слизький» параметр, орієнтуватися на який важко. «Скручування» спідометра займаються, в общем-то, майже всі, хто має відношення до купівлі-продажу автомобілів, починаючи від «приватників» і закінчуючи офіційними дилерами.
І все ж деякі висновки зробити можна до того, як відправлятися дивитися автомобіль. В першу чергу варто пам’ятати, що пробіги безпосередньо залежать від розміру міста, по якому автомобіль їздив. Так, в Санкт-Петербурзі і Москві з їх проспектами, «кільцевими» і поїздками на дачу за 100-200 км від міста середній пробіг може становити від 20 000 до 40 000 км на рік, а то і більше.
Так що якщо машині, наприклад, п’ять років, то кілометраж, швидше за все, вже перевалив за сотню тисяч. Відповідно, побачивши оголошення автомобіля 2008-2009 року випуску з пробігом 35 000 40 000 км, варто задуматися про справжність цих даних.
4. Аналізуйте категорію популярності автомобіля
Винятки, звичайно, бувають завжди і всюди. Тому, крім кілометражу, варто звертати увагу ще й на конкретну марку і модель, а так само її популярність серед тієї чи іншої групи водіїв.
Зокрема, популярні у прекрасної половини людства автомобілі дійсно можуть мати дуже невеликий пробіг. Але у «жіночих» автомобілів буває інша біда, а саме маса дрібних кузовних пошкоджень. Навіть зовсім нові автомобілі бувають побиті, подряпані, потерті з усіх боків і, як наслідок, по нескольку раз перефарбовані.
Ще приклад: Рено Логан, Шевроле Лачетті, Хендай Акцент, Пежо Партнер, Фольксваген Кедді, вкрай популярні серед вітчизняних таксистів, мають пробіг, який за рік переступає стотисячний рубіж. Так що, вибираючи одну з вищевказаних моделей, шанс нарватися саме на таку «виїжджені» машину різко підвищуються. До речі, в цю ж категорію потрапляє і більшість пригнаних з Німеччини легкових мерседесів з жахливими пробігами, «скрученими» де-небудь на кордоні.
Не варто нехтувати і рейтингами угоняемости, в які частіше за інших потрапляють японські автомобілі. А в таких машинах, як BMW X5, можна легко виявити не тільки проблеми з документами, але і замурзані в кузові дірки калібру 7,62 Які автомобілі стали найпопулярнішими в минулому році, дізнаєтеся з нашого огляду.
5. Уважно розглядайте фотографії
Людина вибирає в першу чергу очима, тому практично дві третини інформації по автомобілю можна отримати з пропонованих фотографій. До їх наявності потрібно ставитися вкрай уважно, а головне вміти в них розглянути, то, що потрібно.
Оголошення без фото можна відсортовувати відразу. Витрачати час навіть на дзвінки по абстрактної машині не варто: що це за продавець, який не потурбувався про презентацію власного автомобіля? З тієї ж причини «в смітник» радимо відправляти оголошення з нечіткими і каламутними знімками і фотографіями, зробленими вночі, а також із зображеннями, де машина представлена тільки частинами. Фотографії повинні бути надані в достатній кількості і високої якості, щоб на них можна було розгледіти вогнища іржі, кузовні пошкодження, розмір зазорів, стан лакофарбового покриття і навіть сліди кузовного ремонту.
Наприклад, якщо відтінок кольору двері (капота, крила, бампера) різко відрізняється від основного кольору автомобіля, значить, цей елемент був перефарбований. А раз так, то, цілком ймовірно, відновлений після ДТП.
Якщо авто пошкоджене, то це не проблема, коли на ньому є маленькі дефекти, то це вирішується просто і недорого в Києві.
«Удаление вмятин без покраски» — рихтовка кузова після ДТП.
По знімках салону можна визначити, наскільки уважно і дбайливо ставився до машини господар, а також і ознаки участі в ДТП. Наприклад, якщо накладка на ступиці керма (під якою знаходиться подушка безпеки) виблискує новизною або відрізняється за кольором від обода керма, швидше за все, подушку вже міняли зрозуміло з якої причини.
Опитавши водіїв, де краще ремонтувати автомобільні фари в Києві, та які ціни? Всі говорили: «На автомобиле после ДТП обязательно нужно делать ремонт фар или менять на новые. В Киеве перепаковка фар делается быстро и недорого по цене от 1000 грн.».
Грає роль і такий фактор, як час року. Вкрай підозріло, якщо в оголошенні від липня місяця висять «зимові» фотографії. Або з машиною щось не так, раз її до сих пір не продали, або протягом півроку з нею могло щось трапитися.
6. Вивчайте опис автомобіля
Уважно читайте і опис авто, якщо воно в оголошенні До речі, його відсутність або фраза «всі питання по телефону теж багато про що говорить. Людина, якій нема чого приховувати і який дійсно хоче продати свій автомобіль, подбає про максимум інформації і викладе її так, що потенційний покупець подзвонить тільки з однією метою призначити зустріч.
Відповідно, в описі має бути виключно конкретика. Ніяких загальних фраз на кшталт «тачка супер сів і поїхав, мамою клянусь», звичайно, бути не повинно. Тільки чітка конструктивна інформація: хто їздив, куди їздив, навіщо їздив, де обслуговувалася, що змінювалося за останній рік, готовність надати всі документи по сервісу, а також фраза «будь-які перевірки на будь-якому сервісі» дозволяють думати, що продавець в своєму автомобілі впевнений. І це обов’язково потрібно перевірити.
Що в підсумку? Зіставляючи все вищеописане, навіть сидячи ввечері за комп’ютером, можна звести масу оголошень буквально до кількох дійсно відповідати своїй назві пропозицій. Але і після не слід розслаблятися грамотні продавці всі вищеописані «хитрощі» знають і використовують. Тим більше, завжди варто пам’ятати: в більшості випадків, якщо автомобіль продають, значить, він чимось «дістав».
Читайте більше: Як вибрати автомобіль