Вс. Ноя 3rd, 2024

Транспортний портал — Транспорт, перевезення, логістика

Все про транспорт, автомобілі та перевезення

Чому не варто їздити на зимових шинах влітку?

1 min read

Іноді водії нехтують сезонним «перевзуванням» машини задля економії, вважаючи, що зимовий комплект придатний для літа. Одначе, це не так. Раціонально своєчасно придбати сезонні комплекти, наприклад, за посиланням https://shina.ua/uk/, та почуватись впевненим у безпеці й бути задоволеним керованістю автівки. Так, через різні дорожні та погодні умови теплого та холодного сезону існують певні вимоги до параметрів безпеки літньої та зимової гуми. Колеса відрізняються складом гуми та малюнком протектора.

У теплу пору року температура часто підіймається вище за +30°C, тому колеса повинні володіти необхідною пружністю для збереження робочих характеристик. У склад гуми на літо вносяться функціональні полімери та інші компоненти, що підвищують термостійкість та стійкість до стирання. Зимові шини на авто мають у складі більший відсоток діоксиду кремнію та натуральний каучук. Завдяки цьому вони не замерзають при від’ємній температурі та забезпечують якісне зчеплення на холодній та мокрій поверхні. У плюсову погоду тягово-зчіпні властивості покришок для зими через підвищену еластичність погіршуються.

Літній протектор спроєктований так, щоб сприяти хорошій керованості та зчепленню на сухому та вологому покритті. Продуманий малюнок із широкими водовідвідними елементами відповідає також за ефективне гальмування та стійкість до аквапланування на мокрій трасі. Профіль оснащується блоками середнього розміру з невеликою кількістю ламелей. Завдяки поздовжнім ребрам жорсткості забезпечується курсова стійкість транспортного засобу на швидкості. Покришки для холодів мають масивніші блоки з густою ламелізацією. Ламелі разом з вузькими та глибокими канавками надають стійкості на снігу, льоду та сніговій каші. На сухій дорозі продуктивність «липучок» погіршується.

Що може трапитися, коли використовувати зимові шини в теплу пору року?

Якщо сезонна заміна автомобільної гуми була проігнорована, водій ризикує зіткнутися з численними неприємними та навіть небезпечними наслідками:

xP9v42CnfR7UyqVop4S4d0fBkJyqFm04uzpScvOoTV6xp2nmTvT22ndLbk0UBK8VKI533be7EOd3lzZ-AikF_r5NVDwhmbtf5Rz5qFS-DR4KWykOlptYWuzLVqFFBkErDsUcdT31hsANAvLCB2o7h8A

  • Збільшений гальмівний шлях. Чим коротша відстань при екстремальному гальмуванні, тим менша ймовірність потрапити у ДТП. Через підвищену еластичність та будову зимові колеса на мокрій літній дорозі зупиняють авто в середньому на 10-15 метрів пізніше, ніж літній комплект.
  • Погіршення керованості. Недостатня жорсткість блоків уповільнює швидкість реакції зимової гуми на кермо, особливо на розігрітому сонцем асфальті.
  • Ризик аквапланування. Профіль для зими має вузькі канавки, які є максимально ефективними на снігу. Для захисту від аквапланування на трасі в теплий сезон необхідний протектор з ширшими водовідвідними каналами.
  • Підвищені витрати пального. М’які зимові шини важать більше та складніші в управлінні. Це підвищує опір коченню, і двигуну потрібно більше енергії для руху. У середньому такі покришки збільшують витрати пального на 15-20% (залежить від типу авто та розміру коліс).
  • Пришвидшене зношування. При контакті з гарячим асфальтом зимова гума нагрівається. Сезонний комплект за дотримання температурного режиму служить 3-5 сезонів. Навряд чи вдасться заощадити на зміні коліс: шини, що використовуються в нетипових погодних та дорожніх умовах, можуть бути зовсім стерті за кілька місяців. Такий варіант експлуатації не тільки не забезпечить належного рівня безпеки, а й зведе нанівець зимові характеристики покришки. Відповідно, ближче до настання холодів доведеться знову виділяти певну суму, щоб купити гуму на авто в Україні.

Крім цього, знижується комфорт при пересуванні на автомобілі. Великі блоки з густою ламелізацією підвищують рівень шуму покришок. Притаманний моделям симетричний спрямований малюнок також посилює зовнішній гул та вібрації.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *