Українським водіям назвали корисні системи автомобіля, які вбивають двигун
1 min readСучасні автомобілі оснащуються безліччю різних систем, серед яких є як дійсно корисні, так і ті, від яких краще відмовитися. Які «корисні» системи буквально «вбивають» двигун, розповідаємо в цій статті.
Так, перший прихований ворог – система «старт-стоп», якою зазвичай оснащують дорогі автомобілі. Завдання цій функції в тому, щоб автоматично глушити двигун при зупинці і запускати його при натисканні на газ з метою економії 1-2 літрів палива на 100 кілометрів шляху.
При цьому мало хто знає, що кожне відключення силового агрегату тягне за собою зупинку масляного насоса, а кожен запуск (особливо взимку) збільшує навантаження на тертьові деталі двигуна. Все це, як кажуть експерти, прискорює зношення і провокує появу задирів на стінках циліндрів двигуна.
Ще один сумнівний помічник – система турбонадуву, яка на малооб’ємних двигунах часто не виходжує і 100 тисяч кілометрів. До того ж, сучасні турбіни не тільки «розкручуються» до надвисоких оборотів, але і нагріваються так, що їх температура доходить до тисячі градусів. Як наслідок, зростає навантаження на двигун і знижується його продуктивність.
Третій ворог двигуна – сучасна система уприскування, чия «розумна» електроніка повинна програмно підвищувати обороти при холодному пуску і забезпечувати подачу збагаченої паливної суміші навіть без прогріву (або з прогріванням менше 5 хвилин). Експерти впевнені: взимку це тільки підвищує навантаження на двигун і серйозно скорочує ресурс всієї шатунно-поршневої групи.
Нарешті, ще одним «шкідником» вважається каталітичний нейтралізатор (каталізатор – прим.), Покликаний захищати атмосферу від шкідливих викидів. Якщо він несправний або пошкоджений, його тонкостінні стільники кришаться, а дрібні частинки кераміки потрапляють в циліндри двигуна, дряпають стінки циліндрів і, тим самим, виводять з ладу весь силовий агрегат в цілому, вважають експерти.